Így kommunikáljon a vállalaton belül!
A távmunkára átállt cégek életében az egyik nagy tanulság: minden eddiginél nagyobb szükség van a belső kommunikációra. Az egymástól külön dolgozó csapattagok számára fontos, hogy könnyen kezelhető és elérhető csatornán történjen a hivatalos belső információáramlás. Ezzel a közösséghez tartozás érzete is jobban fenntartható.
Mi a belső kommunikáció lényege?
A vállalaton belüli kommunikáció olyan egy- vagy kétirányú közlési folyamat, amely az információáramlást támogatja a vállalati stratégiával, változásokkal és a hétköznapi folyamatokkal összefüggésben.
Miért fontos?
- Segíti a vállalat dolgozóknak szóló üzeneteit pontosan célba juttatni,
- használatával elkerülhető az informális kommunikációs folyamatok felerősödése,
- erősíti az egy céghez tartozás érzetét.
Milyen csatornán történjen?
Az első ötletek között sok esetben helyet kap a zárt Facebook-csoport létrehozása, hiszen ,,úgyis mindenkinek van Facebook-fiókja”, azonban igaz az a megállapítás is, hogy nem várható el a munkavállalóktól, hogy a privát profiljukat céges ügyekhez használják, ráadásul bizalmas információkat sem szerencsés a Facebookon megosztani. Ha kicsit tovább kutatunk, észrevesszük, hogy rengeteg lehetőség közül lehet választani, amely alkalmas erre a célra.
Szerintünk ilyen az ideális megoldás:
- lehetővé teszi az interaktív kommunikációt a munkáltató és a munkavállaló között,
- felhasználóbarát és könnyen kezelhető (,,hiszen a Facebookot is mindenki tudja használni”),
- online faliújság, amelyet bárki, bármikor és bárhol elérhet,
- nincs adatszivárgás, sem pedig feltört fiók, ami a Facebook esetében előfordulhat.
Ön is kipróbálná a gyakorlatban? Jó hírünk van!
A HRmaster humánerőforrásmenedzsment-rendszer dolgozói kommunikációs platformját most INGYEN használhatja június 30-ig, ráadásul két másik, vállalati kommunikációt támogató modullal együtt.