A vállalaton belüli kommunikáció, mint a munkaerő-megtartás eszköze
A vállalati kommunikáció egy szervezet életében többféle elemből állhat. Ide tartozik ugyanis mind a belső, a külső és a PR-kommunikáció is. Mai blogbejegyzésünkben ezek közül a belső kommunikációt bontjuk ki, amely a cégen belül megvalósított információcserét jelenti.
A vállalaton belüli kommunikáció fontossága
Egy cég életében rendkívül fontos a szervezeti kommunikáció az információ megfelelő áramlásának biztosítása érdekében. Ez azonban nem olyasmi, ami organikusan kialakul az alkalmazottak és a vezetés között, az egyes részlegek munkavégzésének összehangolását irányított és jól strukturált módon kell végezni.
Ennek szükségessége nem elvitatható. Azzal ugyanis, hogy egy könnyedén használható platformot biztosítunk a kollégáknak, ahol véleményüket, javaslataikat, esetleges sérelmeiket megszervezett módon közölni tudják a vezetőség vagy akár egymással, számos kellemetlen helyzet kialakulását megelőzhetjük. Ennek nyomán tehát a fluktuáció alacsonyan tartásában vagy csökkentésében hatalmas szerepet tud vállalni egy ilyen megoldás – ha jól használják.
Hogyan lehet a vállalaton belüli kommunikációt javítani, fejleszteni?
A hatékonyság rendkívül fontos a szervezeten belüli információcsere kapcsán. Ahhoz, hogy ezt professzionális módon megvalósíthassuk, egy gördülékenyen használható és könnyen hozzáférhető platform bevezetésével le kell fektetni az alapokat. Emellett pedig azt is biztosítanunk kell, hogy a kollégák napi munkavégzésébe beilleszthető legyen ennek a platformnak a rendszeres használata, függetlenül attól, hogy milyen pozícióban, munkarendben és körülmények között történik a munkavégzésük.
A vállalaton belüli kommunikáció egyik fontos aspektusa, hogy bármekkora legyen is a cég mérete, lehetőleg minden kolléga tájékoztatása transzparens módon történjen a szervezetet érintő változásokról, közleményekről, esetleges programokról, eseményekről.
A másik nagyon lényeges elem annak biztosítása, hogy bárki adhasson akár nevesített, akár anonim formában visszajelzést bárkinek a szervezeten belül, például a közvetlen vagy nem közvetlen felettesének, kollégájának vagy akár egy másik osztályon dolgozónak is.
A vállalatok többsége olyan termékportfólióval dolgozik, amely folyamatosan evolválódik, rendszeresen megújul, a fejlesztés pedig agilis módon történik. Ahhoz, hogy a munkavállalók küldetéstudatát, és ezáltal a cég iránt való lojalitását is elősegíthessük, érdemes lehet rendszeresen tréningeket tartanunk nekik a változások, innovatív fejlesztési irányok kapcsán. Ez is egyfajta kommunikációs megoldás, amely érzékelteti az alkalmazottakkal, hogy fontos, amit a mindennapokban csinálnak és motiválhatja őket a hatékonyabb munkavégzésre.
A fluktuáció visszaszorításának újabb eszközeként szolgálhat a közösségtudat fejlesztése a cégen belül. Ezt azzal is elősegíthetjük, ha a céges eseményekről készült fényképeket egy közös platformon tesszük elérhetővé, amelyhez bárki hozzáférhet, vagy ha a kommunikációt mindenki számára megnyitjuk egy közös platformon, ahol hozzászólások, posztok, reakciók formájában kommunikálhatnak a munkatársak egymással és a vezetőséggel is.
Ezen felül szintén nagy jelentőséggel bír, hogy a kollégák ne csupán önálló módon adhassanak visszajelzéseket, de szervezett formában is rendszeresen kérjük ki a véleményüket, meglátásaikat, egyfajta hangulatfelmérés formájában. Ezt is megtehetjük anonim, illetve nevesített formában, digitális platformon keresztül, hiszen az emberek többsége szívesebben nyílik meg őszintén akár kényesebb, a vállalatot érintő kérdések kapcsán is, ha van lehetősége írásos formában, válaszainak átgondolása után visszajelzést adni.
Ezek a lehetőségek rendkívül hatékonyak a munkaerő-megtartásban, így nagy eredményeket érhetünk el ezen a téren, ha biztosítjuk hozzájuk a megfelelő eszközöket, platformot.
Miben tud segíteni a HRmaster?
A HRmaster egy olyan Kommunikációs platformot biztosít, amely 3 összetevő segítségével teljes körű megoldást nyújt a vállalaton belüli kommunikáció javításának minden lehetséges formájára.
A Kommunikációs modul lehetővé teszi az interaktív kommunikációt a munkáltató (HR és menedzsment) és a munkavállalók között, illetve a kollégák szintjén egymás közt egy közösségi média platformhoz hasonló belső hírfolyam formájában. A jogosultsági hozzáféréseket a háttérben paraméterezve kiválasztható a használat módja: használható egyirányú információközlésre (egyfajta elektronikus faliújságként), a cégvezetés irányából, de kétirányú kommunikációra is alkalmas, ha a munkavállalók is jogot kapnak a posztolásra, hozzászólások írására. A kommunikációs modulhoz tartozó további elemek a Fotótár és a Dokumentumtár.
A Fotótárban a felhasználónak lehetősége van különböző képek és videók rendszerezésére, mappánkként csoportosítva, felhasználóbarát felületen. A munkavállalók értesítést kapnak arról, ha új elemek kerültek be a tárba, megtekinthetik, letölthetik azokat.
A Dokumentumtárban is egyedi mappastruktúra hozható létre, a mappák jogosultsága pedig egyenként testre szabható. A feltöltött dokumentumok verziózhatók. Új tartalom feltöltése vagy verzió változás esetén e-mail értesítés küldhető az érintetteknek. A munkavállalók könnyen kezelhető felületen követhetik nyomon a velük megosztott tartalmakat, letölthetik azokat.
Különböző célokból fakadóan a legtöbb cég alkalmaz felméréseket az elégedettség feltárására vagy kiemelt témákkal kapcsolatosan vélemények begyűjtésére a munkavállalói, a külső partnerei és a nyitott pozíciókra pályázó jelöltek körében. A HRmaster rendszer Felmérések modulja képes hatékonyan és felhasználóbarát módon támogatni a megkérdezéseket és menedzselni a felmérési folyamatot. Ami a legfontosabb, hogy nincs szükség a kérdőívek manuális feldolgozására, mert a rendszer automatikusan állít elő riportot a projekt folyamán és lezárását követően.
A gyorsan változó környezetben nem mindig elegendő már, hogy a munkavállalók csak évi egy-két alkalommal kapjanak visszajelzést a munkájukkal kapcsolatosan és ez a vezetők szempontjaira korlátozódjon. A csapatmunka és a szervezeti kultúra szerepének felértékelődése miatt lényeges, hogy a szervezeten belül legyen egy dinamikus, minden dimenziót felölelő, időben és formájában nagyfokú szabadságot adó, modern elvárásoknak megfelelő és a közösségi média által szabott irányvonalak mentén működő felület, ami a munkavállalók számára fejlődési lehetőséget biztosít. A Dolgozói visszajelzés modul ezeknek az igényeknek a kielégítése érdekében jött létre és célja, hogy minél jobban bevonja a kollégákat a személyügyi folyamatokba.
Felkeltette érdeklődését a HRmaster Kommunikációs platformja?
Vegye fel velünk a kapcsolatot!