Az onboarding folyamat home office munkavégzésnél

Az onboarding folyamat home office munkavégzésnél

HRmaster |

Az onboarding folyamat, vagyis a vállalathoz érkező új munkatársak beléptetése, a cégkultúrával, az elvárásokkal, a jogokkal és a kötelességekkel való megismertetésük még „békeidőben” is kényes feladat. A felkészültségre még inkább szükség van, ha mindez távolról, home office munkavégzés keretein belül történik. Nézzük meg a teljesség igénye nélkül, hogy mikre kell figyelni az online onboarding során!

A távoli munkahely kialakítása

A 2020. márciusi, hirtelen elrendelt karantén megmutatta, hogy a digitális munkavégzés megteremtése létfontosságú a vállalatok számára. Ha nincs jól működő informatikai rendszer, ha a levelezés, meeting, fájlküldés, és egyéb megszokott, irodai feladatok nem megoldhatók, akkor a home office nem működik. Éppen emiatt a home office onboardingjának első lépése a technológiai alapok megteremtése. Ide tartozik a működő céges telefon, laptop biztosítása, kiszállítása az új kollégához, majd az utóbbi beállítása, szoftverek aktiválása.

Ma már egyre többször előforduló gyakorlat, hogy az otthoni „munkaszéket” is a vállalat biztosítja. Célszerű ezen eszközök házhoz szállítását már az első munkanap előtt megoldani.

Az onboarding megtervezése

Ez is egy belső folyamat, még ha az érdekelt felek nem is találkoznak személyesen. Emiatt ennek megtervezése, az elvárások megfogalmazása az első lépés.

Üdvözlet a csapatban!

Különösen a mostani, nem mindennapi helyzetben lényeges odafigyelni a csapatélményt biztosító momentumokra. Jó gyakorlat például a céges üdvözlőcsomag összeállítása, de egy virtuálisan megtartott első meeting, vagy egy külön felvett csapat vagy vezetői üdvözlővideó is jó megoldás lehet. Minél hamarabb meg kell teremteni annak érzetét, hogy az új munkatársat közeli társak, hús-vér emberek veszik körül. Oda-vissza is működhet a dolog: az új ember is készíthet magáról videót, felvillantva személyiségének érdekes, izgalmas, nem mindennapi vonásait (például a hobbijával). Ma a videós tartalmak sokkal jobban bevonják az embereket, ezért a csak szöveges bemutatkozásokat jobb elkerülni!

Az idegenvezető intézménye

Sok cég alkalmazza az úgynevezett „buddy” gyakorlatát. Ilyenkor egy kijelölt, az új munkatárssal nem egy csapatba tartozó, de vele vagy egy szinten álló, vagy egy általa már ismert kolléga az első hetekben segítségére van. Olyan ez, mintha egy külön ügyfélszolgálatost kapna. Rendkívül fontos, hogy az „idegenvezető” segítőkész és elérhető legyen, de korlátot kell szabni az elérhetőségének.

Elvárások, célok és szokások megismertetése

Bár a felvételi folyamat során sokszor szóba kerül, mégis, érdemes már az elején leszögezni a „játékszabályokat”. Minden cégnek megvan a saját elvárásrendszere, azok a célok, amelyek érdekében dolgoznak a munkavállalók. A nagy, vállalati közös cél mellett a szűkebb csapat, majd az új kolléga KPI-jait minél előbb tudatni kell az érdekeltekkel. A rideg számok mellett természetesen kiemelt jelentőségű a vállalati kultúrába történő bevezetés: milyenek a cég „rítusai”, szokásai, különleges eseményei? A gyors beilleszkedésben sokat segítenek az erről való beszélgetések. Még hatékonyabb, ha ezek az elvárások akár egy online kézikönyv formájában is elérhetők.

Örülök, hogy megismertelek

A menedzserek felelőssége, hogy a belépő kolléga minél hamarabb virtuálisan találkozhasson és megismerkedhessen a munkakörét érintő társosztályok kulcsembereivel! Így egyrészt hamarabb belerázódik a feladatokban, másrészt hamarabb teljes képet kaphat a vállalat felépítéséről és működéséről.
Minél hamarabb megtörténnek ezek a kétszemélyes meetingek, annál jobb mindenkinek.

A mérföldkő megünneplése

Amikor az új munkatárs beépült, folyamatosan dolgozik, kiigazodik a szervezetben, akkor érdemes ezt megünnepelni! A home office-ban ez virtuális eseményeket, közös játékokat jelenthet. A mérföldkő kiválasztása – akár határidőről, akár egy project lezárásáról van szó – lényeges szempont.

Ügyfeleink mondták

  • HRmaster
    „Az átlátható jelöltadatbázis és a könnyen kezelhető felület nagyban leegyszerűsítette a toborzás menetét. Most már egyetlen kattintással látható, hogy hol tartunk a folyamatban. Mióta a HRmastert használjuk, könnyebben tudjuk követni a toborzást-kiválasztást az egész cégcsoportnál, valamint a részletes szűrők segítségével a korábban érdeklődő jelöltek közül is könnyedén tudunk válogatni.”

    N. Henrietta | Duna Aszfalt Kft.
  • HR szoftver
    „A HRmaster saját igényeinknek és elvárásainknak megfelelő, innovatív program, egy igazán rugalmasan fejleszthető rendszer. Nagy segítség, hogy minden nyomon követhető és visszakereshető benne. A felület felhasználóbarát, könnyen kezelhető. Az önkiszolgáló megoldások rengeteg terhet levesznek a HR-esek válláról, így több idejük jut más, stratégiailag fontos feladatokra. Csak ajánlani tudom.”

    | Nemzetközi energetikai cég
  • Teljesítményértékelés.
    „Az Evolution Consultinggal 2017 áprilisa óta dolgozunk együtt, azóta a központi Adatközpont modul mellett a TÉR modul bevezetése előtt állunk. Mivel 14 cégből álló országos cégcsoportunkban »management report« célokra használjuk a szoftvert, szinte teljesen személyre kellett szabni. Ebben az Evolutiontől minden támogatást megkaptunk. Egy ekkora méretű cégcsoport esetében nélkülözhetetlen ez a szolgáltatási színvonal.”

    T. Zsófia | Euromedic
  • HR-megoldások egyetlen szoftverrel
    „Nagyon pozitívak a tapasztalataink, mert célorientáltan és gyorsan dolgoztok, miközben jól és egyértelműen kommunikáltok, így könnyen megértjük egymást. Profi megoldásokkal segítitek a fejlődésünket a HR és a gyártás területén egyaránt, legyen szó teljesítményértékelési rendszer bevezetéséről, képzések szervezéséről vagy szoftverfejlesztésről. Örömmel dolgozunk veletek a továbbiakban is.”

    E. Eszter | Bekomold Kft.
  • Az Evolution Consulting Kft. 2007-ben alakult azzal a céllal, hogy a humánerőforrás-szoftverek terén innovatív megoldásokkal lépjen piacra
    „Olyan terméket kerestünk, amely személyre szabható és bővíthető, valamint az alapvető munkajogi elvárásoknak megfelel. A HRmaster ezeket az igényeket minden tekintetben kielégíti. A felhasználóbarát rendszer, a különböző szerepkörök és jogosultságok 3000 dolgozó munkáját teszik egyszerűbbé és átláthatóbbá, az innovatív megoldások pedig elősegítik a szoftver folyamatos megújulását.”

    V. Viktória | Budapest Bank Zrt.
  •  HRmaster szoftver fejlesztése során a hatékonyság és a rugalmasság mellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a lehető legbiztonságosabb alkalmazást hozzuk létre.
    „Időt és energiát takarítottunk meg a rendszer bevezetésével: jelentősen gyorsabb és könnyebb lett az adminisztráció, a munkaügyi papírok elkészítése, a bér- és erőforrás-tervezés, továbbá a szabadságok nyomon követése. Ezek mellett a riportoló modulnak köszönhetően búcsút inthettünk a korábbi Excel-tábláknak, és pár kattintással hasznos, megbízható adatokhoz jutunk például a HR-kontrolling és a fluktuáció témáját illetően.”

    Sz. Dóra | ingatlan.com Zrt.
  • A HRmaster egy olyan moduláris felépítésű szoftver, amely 18 összetevő segítségével támogatja a szervezet munkafolyamatait.
    „A HRmaster egyszerű, átlátható, funkcionalitását tekintve könnyen adaptálható volt a saját folyamatainkba. Azért ajánlom a szoftvert, mert személyre szabható, a fejlesztői csapatnak rugalmas a hozzáállása, továbbá egy magyar fejlesztésről beszélünk, amely elérhető közelségbe hozza a létrehozóit, akik nyitottak az új ötletek megvalósítására.”

    V. Albert | HSA Kft.

    Szeretne megismerkedni a HRmaster szoftverrel?

    Vegye fel velünk a kapcsolatot! Munkatársunk az alábbi űrlapon megadott elérhetőségein keresi fel önt.
    Evolution Consulting Kft.
    • 3515 Miskolc
      Egyetemváros AFKI, 2.emelet
    • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

    HRmaster
    Kövess minket:

    HRmaster | Süti tájékoztató

    A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.