Skip to main content
Versenyképes cég a dolgozói elégedettség felmérés segítségével

Versenyképes cég a dolgozói elégedettség felmérés segítségével

HRmaster |

Egy vállalkozás legfontosabb eleme az ember. A munkatársak azok, akik a céget a célelérés irányába terelik, munkájukkal hozzájárulnak a sikerhez és a bevételek növeléséhez. Ez azonban csak abban az esetben igaz maradéktalanul, ha elégedettek a munkájukkal, a munkakörülményekkel. Hogy ez így van-e, azt legkönnyebben a dolgozói elégedettség felmérés segítségével lehet kideríteni.

Mi az a dolgozói elégedettség?

Az elégedett munkatárs a legjobb munkatárs – gondolják azok, akik felismerték a motiváció erejét. Ahhoz, hogy megértsük a fontosságát, nem árt tisztázni, hogy mit is jelent a dolgozói elégedettség.

A dolgozói elégedettség meglehetősen tág fogalom, ami magába foglalja, hogy a munkatárs pozitívan ítéli meg a munkahelyét és a feladatait is. Akkor érzi valaki, hogy elégedett, amikor az elvárásai és a fennálló helyzet átfedésben van egymással.

A dolgozói elégedettség az alábbi területeket foglalja magába:

  • a munka és a feladatok minőségét,
  • a vezetői stílust és a szakmai irányvonalakat,
  • a kommunikációt és az információ átadását,
  • a csapatra vonatkozó ismérveket, mint például a kohézió, a légkör,
  • a fejlődési, előrelépési lehetőségeket,
  • a munkahelyet, mint környezetet,
  • a szervezeti célokat,
  • a motiváció eszközeit.

Miért fontos, hogy elégedett legyen egy dolgozó?

Felmerülhet a kérdés, hogy miért olyan fontos, hogy a munkavállalók elégedettek legyenek? Milyen előnyei származhatnak a cégnek abból, ha a dolgozók motiváltak és szeretik a munkájukat?

Csökken a fluktuáció

Vannak olyan szakterületek, amelyekre lasszóval kell fogni a jó munkaerőt. Tipikusan ilyen az IT területe. Ilyen esetekben kifejezetten nagy gondot kell fordítani arra, hogy a munkatársak jól érezzék magukat, lássák a perspektívát a cégben és ne akarjanak váltani. Ha ez megvan, akkor a fluktuáció, a munkahelyi vándorlás sokkal alacsonyabb szintű lesz.

Javul a szervezeti kultúra

Az elégedett munkavállalók pozitívan állnak a munkájukhoz és a környezetükhöz is. A szervezeti kultúra fontos részét képezi a jó kommunikáció, az elköteleződés, a csapatmunka. Amennyiben a dolgozó elégedett, ezek sokkal gördülékenyebben mennek.

Javul a teljesítmény

Nemcsak a szervezeti kultúra lesz felfelé ívelő pályán az elégedett dolgozóknak köszönhetően, hanem a teljesítmény is. Akik nem szeretik a munkájukat gyakran keresnek kifogásokat, hogy mit miért nem tudnak megcsinálni, és sokkal könnyebben mondják egy feladatra, hogy nem lehet megoldani. Ha azonban megvan a motiváltság és az elégedettség, természetes lesz, hogy a munkavállaló valóban mindent megtesz a cél elérése érdekében.

Vonzó lesz mások számára is a cég

A fluktuáció csökkentése mellett fontos tényező, hogy a jó munkahely híre futótűzként terjed. Ha az álláskeresők megneszelik, hogy ez egy jó cég, a dolgozók szeretik, amit csinálnak és látják a perspektívát, akkor minél többen szeretnének majd bekerülni a csapatba. Ez magával vonja, hogy a cég válogathat a pályázók közül és megteheti, hogy csak olyanokat vesz fel, akik szakmailag és emberileg is passzolnak a képbe.

Dolgozói elégedettség felmérés modern eszközökkel

A dolgozói elégedettsége többféle módon is fel lehet mérni. Vannak, akik interjúk segítségével derítenek fényt arra, hogy mennyire szeretik a munkatársak a munkahelyüket, ez azonban meglehetősén időigényes és költséges lehet egy nagyobb szervezet esetén. A kérdőív ennél sokkal hatékonyabb, tény azonban, hogy a papír alapú változat rengeteg macerával jár.

A HRmaster okos szoftvere a munkavállalói elégedettség felmérés esetében is kínál innovatív megoldást. Az erre specializált modul célja, hogy a munkavállalók véleménye költséghatékony módon rögzíthető legyen. A szoftver elvégzi a felmérést és az összegzést, így nem kell egy külsős céget megbízni a feladattal.

A modul előnye, hogy egyszerűen lehet létrehozni benne kérdőíveket, amiket az igények szerint rugalmasan lehet alakítani. A kitöltés lehet anonim és nevesített is, attól függően, hogy milyen jellegű az elégedettség felmérés. A kérdőívek akár nagyszámú dolgozói létszám esetén is könnyen alkalmazhatók, akik egészen biztos értékelni fogják, hogy a vezetőség kíváncsi a meglátásaikra.

A szervezeten belüli visszajelzésekről sokszor csak abban a kontextusban esik szó, amikor a vezető értékeli a dolgozót a különféle mutatók alapján. A munkavállalói elégedettség felmérés egyike azoknak az eszközöknek, amelyek segítségével a munkavállalók is kifejezhetik véleményüket saját magukkal, a munkatársaikkal, a feladataikkal és a céggel kapcsolatban. Érdemes tehát külön figyelmet szentelni annak, hogy a dolgozók minél több fórumon megoszthassák észrevételeiket, véleményüket.
 

Szeretne megismerkedni a HRmaster szoftverrel?
Vegye fel velünk a kapcsolatot! Munkatársunk az alábbi űrlapon megadott elérhetőségein keresi fel önt.