CRM rendszer jelentése, alkalmazása

CRM rendszer jelentése, alkalmazása

HRmaster |

A CRM rendszer segítségével megvalósítható a hatékony ügyfélkezelés. Azt gondolhatnánk, hogy ehhez nem kell egy szoftver, a valóság azonban az, hogy egy ügyfelet, partnert megtartani sokkal kifizetődőbb, mint újakat behozni. Ennek ellenére nagyon sok esetben a megfelelő ügyfélkezelés nem valósul meg, a hívások, e-mailek elfelejtődnek, a feladatok elmaradnak. Nézzük, mi a CRM rendszer jelentése, és mire lehet hatékonyan használni!

A CRM rendszer jelentése

A CRM egy betűszó, egy rövidítés, amely a Customer Relationship Management szavakat fedi. Magyarul az ügyfélkapcsolat-kezelést értjük alatta, vagyis azt, hogy a cég miként kezeli az ügyfelek adatait, milyen rendszerben hozzáférhetők. Ez tehát lényegében egy adatbázis, amely a partnerek adatait tartalmazza, egészen pontosan mindenkiét, akivel a cég kapcsolatba került.

Egy átgondoltan felépített rendszerben lehet hozzáférni az összes céges kapcsolat adataihoz, legyen szó magánszemélyekről vagy cégekről, a feladatok, a folyamatok, az elérhetőségek, a státuszok mind látszanak a CRM rendszer felépítésének köszönhetően.

Előny, előny hátán

A CRM rendszerek a hatékony működéshez elengedhetetlen fontosságúak. Annak köszönhetően, hogy tárolják a legfontosabb adatokat, új távlatokat nyitnak az üzlet előtt. Az adatgyűjtés önmagában azonban nem lenne elegendő. Igen lényeges, hogy a rendszerek képesek ezeket különféle szempontok alapján csoportosítani, ami igencsak megkönnyíti a keresést és a szűréseket is.

Mivel a kontaktokhoz feladatok és határidők is rendelhetők, így segítenek abban is, hogy ne merüljenek feledésbe a megbeszélt időpontok, sokkal áttekinthetőbb és követhetőbb legyen, hogy minek mikor kell történnie.

A CRM rendszerek vezetése és követése igényel némi odafigyelést, szerencsére azonban jelentős része automatizáltan működik. Ennek köszönhetően technikai tekintetben a kezdetekben igen jelentős odafigyelésre, ezután viszont csupán finomhangolásokra van szükség.

Mit tud egy CRM rendszer?

CRM rendszer jelentése: mit tud egy CRM rendszer?

A CRM rendszerek igen összetett felépítésűek, ami lehetővé teszi a sokoldalú felhasználásukat. Vegyünk sorra, mit tud egy jó CRM rendszer!

Kezeli a leadeket

A leadek, vagyis potenciális partnerek kezelése igen fontos a gyarapodás szempontjából. A leendő vásárlók vagy a szolgáltatás igénybevételén gondolkodók útja végig követhető a CRM rendszer segítségével, ami igen nagy segítség az értékesítés számára is.

Adatbázist hoz létre

A partnerek, ügyfelek adatait a CRM rendszer egy központi adatbázisban gyűjti. Ezeket a cég dolgozói könnyedén elérhetik, így sokkal gördülékenyebben mehet a kapcsolatfelvétel, hatékonyabb lehet az összeköttetés.

Segíti a marketinget

Azáltal, hogy a CRM segíti a kapcsolattartást, hozzájárul ahhoz is, hogy a marketing üzenetek eljussanak a célszemélyekhez, az ügyfelekkel a kommunikáció élő és aktív legyen. A kampányok megtervezését is támogatja, ahogy azok megvalósításában és az eredmények kiértékelésében is hathatós segítséget nyújt.

Számontartja az ügyféligényeket

Az ügyfelek különféle igényekkel, kérésekkel, kérdésekkel, panaszokkal keresik meg a céget. A legrosszabb, ami történhet az, ha egy cég ezekre nem reagál. A CRM rendszer segít abban, hogy minden kérdés megválaszolásra és minden kétség eloszlatásra kerüljön azáltal, hogy számontartja a beérkező üzeneteket és a válaszokat.

Ügyféladatok erdejében

A CRM rendszer e funkciói az adatok tárolása révén tudnak megvalósulni. Egy ilyen struktúra rögzíti az ügyfél alapadatait, elérhetőségeit és az egyéb jellemző adatokat, amelyek segítik a beazonosítást. Tárolhatók különféle mennyiségi adatok, például, hogy hány terméket rendelt az adott vásárló, de akár minőség adatok is, például az, hogy miként értékelte a szolgáltatásunkat, miután igénybe vette azt.

A CRM lehetőséget teremt arra, hogy kövessük, hogy egy adott ügyféllel mikor vette fel utoljára a kapcsolatot a cég valamilyen formában – lehet ez hírlevél, üzenet, telefonhívás. Ezen információk alapján érdemes lehet emlékeztetőket, felelevenítő hívásokat, e-maileket küldeni. Végül, de nem utolsó sorban, hogy teljes legyen a kép, a CRM rendszer lehetőséget teremt arra is, hogy az ügyfélhez kapcsolódó dokumentumokat is eltárolja.

Vagyis, ha rákeresünk egy adott ügyfélre, akkor mindent láthatunk róla: az adatait, az érdeklődési köreit, hogy mit és milyen értékben vásárolt, milyen gyakran látogatja a weboldalt és még folytathatnánk a sort. Tehát az ügyfelekről, partnerekről egy profil áll össze, amely a kapcsolódásokkal, kontaktusokkal folyamatosan bővül. Ez a profil végső soron az egyedi üzenetek, akciók, ajánlatok küldésének ágyaz meg, ami jelentősen növelheti a márkához való kötődést.

Az, hogy egy adott rendszer pontosan mit tud, nagyrészt a kialakítás függvénye. A lehetőségek széles köre áll rendelkezésre, így a hozzáértő szakemberek könnyedén ki tudják válogatni, hogy mely információkat kell gyűjteni ahhoz, hogy az üzlet a siker felé meneteljen.

A CRM rendszerek a modern cégek életében nélkülözhetetlenek. Minden ügyfél és minden partner aranyat ér – legyen az olyan, akivel a vállalat már kapcsolatba lépett vagy olyan, akivel szeretne. A lényeg az odafigyelés és a kapcsolattartás, amiben egy jó CRM rendszer óriási segítséget nyújt.

Ügyfeleink mondták

  • HRmaster
    „Az átlátható jelöltadatbázis és a könnyen kezelhető felület nagyban leegyszerűsítette a toborzás menetét. Most már egyetlen kattintással látható, hogy hol tartunk a folyamatban. Mióta a HRmastert használjuk, könnyebben tudjuk követni a toborzást-kiválasztást az egész cégcsoportnál, valamint a részletes szűrők segítségével a korábban érdeklődő jelöltek közül is könnyedén tudunk válogatni.”

    N. Henrietta | Duna Aszfalt Kft.
  • HR szoftver
    „A HRmaster saját igényeinknek és elvárásainknak megfelelő, innovatív program, egy igazán rugalmasan fejleszthető rendszer. Nagy segítség, hogy minden nyomon követhető és visszakereshető benne. A felület felhasználóbarát, könnyen kezelhető. Az önkiszolgáló megoldások rengeteg terhet levesznek a HR-esek válláról, így több idejük jut más, stratégiailag fontos feladatokra. Csak ajánlani tudom.”

    | Nemzetközi energetikai cég
  • Teljesítményértékelés.
    „Az Evolution Consultinggal 2017 áprilisa óta dolgozunk együtt, azóta a központi Adatközpont modul mellett a TÉR modul bevezetése előtt állunk. Mivel 14 cégből álló országos cégcsoportunkban »management report« célokra használjuk a szoftvert, szinte teljesen személyre kellett szabni. Ebben az Evolutiontől minden támogatást megkaptunk. Egy ekkora méretű cégcsoport esetében nélkülözhetetlen ez a szolgáltatási színvonal.”

    T. Zsófia | Euromedic
  • HR-megoldások egyetlen szoftverrel
    „Nagyon pozitívak a tapasztalataink, mert célorientáltan és gyorsan dolgoztok, miközben jól és egyértelműen kommunikáltok, így könnyen megértjük egymást. Profi megoldásokkal segítitek a fejlődésünket a HR és a gyártás területén egyaránt, legyen szó teljesítményértékelési rendszer bevezetéséről, képzések szervezéséről vagy szoftverfejlesztésről. Örömmel dolgozunk veletek a továbbiakban is.”

    E. Eszter | Bekomold Kft.
  • Az Evolution Consulting Kft. 2007-ben alakult azzal a céllal, hogy a humánerőforrás-szoftverek terén innovatív megoldásokkal lépjen piacra
    „Olyan terméket kerestünk, amely személyre szabható és bővíthető, valamint az alapvető munkajogi elvárásoknak megfelel. A HRmaster ezeket az igényeket minden tekintetben kielégíti. A felhasználóbarát rendszer, a különböző szerepkörök és jogosultságok 3000 dolgozó munkáját teszik egyszerűbbé és átláthatóbbá, az innovatív megoldások pedig elősegítik a szoftver folyamatos megújulását.”

    V. Viktória | Budapest Bank Zrt.
  •  HRmaster szoftver fejlesztése során a hatékonyság és a rugalmasság mellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a lehető legbiztonságosabb alkalmazást hozzuk létre.
    „Időt és energiát takarítottunk meg a rendszer bevezetésével: jelentősen gyorsabb és könnyebb lett az adminisztráció, a munkaügyi papírok elkészítése, a bér- és erőforrás-tervezés, továbbá a szabadságok nyomon követése. Ezek mellett a riportoló modulnak köszönhetően búcsút inthettünk a korábbi Excel-tábláknak, és pár kattintással hasznos, megbízható adatokhoz jutunk például a HR-kontrolling és a fluktuáció témáját illetően.”

    Sz. Dóra | ingatlan.com Zrt.
  • A HRmaster egy olyan moduláris felépítésű szoftver, amely 18 összetevő segítségével támogatja a szervezet munkafolyamatait.
    „A HRmaster egyszerű, átlátható, funkcionalitását tekintve könnyen adaptálható volt a saját folyamatainkba. Azért ajánlom a szoftvert, mert személyre szabható, a fejlesztői csapatnak rugalmas a hozzáállása, továbbá egy magyar fejlesztésről beszélünk, amely elérhető közelségbe hozza a létrehozóit, akik nyitottak az új ötletek megvalósítására.”

    V. Albert | HSA Kft.

    Szeretne megismerkedni a HRmaster szoftverrel?

    Vegye fel velünk a kapcsolatot! Munkatársunk az alábbi űrlapon megadott elérhetőségein keresi fel önt.
    Evolution Consulting Kft.
    • 3515 Miskolc
      Egyetemváros AFKI, 2.emelet
    • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

    HRmaster
    Kövess minket:

    HRmaster | Süti tájékoztató

    A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.