A home office digitális támogatásának 5 pótolhatatlan előnye

A home office digitális támogatásának 5 pótolhatatlan előnye

HRmaster |

A home office önmagában nem jelentett nagy újdonságot, és kiemelt juttatási elemként a cégek némelyikénél már évek óta fellelhető is volt. Azt viszont senki nem gondolta volna, hogy olyan helyeken is a mindennapi munkaszervezés része lesz, ahol korábban fel sem merült az otthoni munkavégzés lehetősége. Ma a pandémiás helyzet nyomására a teljes home office is gyakori jelenség lett, és valószínűleg is velünk maradt, többnyire valamilyen hibrid modell formájában.

Dilemmák a home office keretei között

Miután a technikai feltételeket sikerült felállítani, számos további kérdés merült fel az otthoni munkát bevezető vállalatoknál. A legtöbben eljutottak odáig, hogy megfogalmazták a legfontosabb ökölszabályokat:

  1. Az üzletmenet nem állhat meg
  2. A munkavégzést olyan hatékonysággal kell teljesíteni otthon is, mint a munkahelyen
  3. A jogszabályi kereteket ilyen keretek között is be kell tartani
  4. A személyügyi folyamatokat biztosítani kell az új környezetben is

A fentiek mindegyike kapcsolódik a HR területhez közvetetten vagy közvetlenül. Az utolsó két pont természetesen a legdirektebb módon, de ezek jelentős hatást gyakorolnak az első kettőre. Olyan kihívást jelent a távmunka kereteihez igazodva biztosítani a HR ütőképes működését, ami teljesen új, leginkább digitális alapokon nyugvó megoldásokat kívánnak meg.
Vegyük sorra, milyen pótolhatatlan előnyökkel jár a digitális platformra épített home office működés!

  1. A jogszabályoknak megfelelő módon kezelhető
    Mint a munkajog minden területe, a home office is szabályozott. Sok hit és tévhit lengi körbe a témát, a pandémiás helyzetben többször változtak is a szabályok, ideiglenes rendelkezések is megjelentek, majd ezek többnyire meg is szűntek.
    Ha fontos számunkra, hogy a szabadságokat jogszerűen kezeljük, a home office esetében is hangsúlyt kell erre fektetnünk. Ezt pedig informatikailag lehet leginkább garantálni.
  2. Követhető, hogy ki hol és mit csinál éppen
    A kolléga nincs az irodában. De vajon szabadságon van vagy home office-ban dolgozik? Netán beteg?
    Ezt néhány tíz fős cég esetén is szinte lehetetlen követni, de több száz vagy ezer fő esetén még a leghalványabb esély sincs rá.
    A home office vonatkozásában éppen olyan folyamatokat érdemes kidolgozni, mint a szabadságok esetén. Az igénylés-jóváhagyás-elrendelés folyamatszerű kezelése mindenki számára érthetővé teszi a működést és így a vezetők, HR-esek és kollégák is azonnal láthatják, hogy kit hol kell keresni éppen.
    A HRmaster szoftver Munkaidő moduljában a home office folyamatok kezelése pontosan úgy működik, mint a szabadságmenedzsment, így mindenki azonnal képes használni intuitív módon.
  3. A home office összehangolható a vállalati célokkal
    Ahogy a szabadságokat is gondosan tervezik a cégeknél, hogy a céges működéssel összhangban legyenek, ugyanígy megtehető ez a home office esetén is.
    Célszerű egy jól átgondolt home office szabályzatot megalkotni, ami egyértelműen leírja, hogy évente/havonta/hetente hány nap tölthető home office-ban, esetleg még pontosabban kijelöli, hogy melyik munkakörben milyen feltételekkel vehetők ki otthoni munkavégzésre napok. A vezetők által kiadható napok szabályozása épp ennyire fontos.
    Amennyiben ez a szabályzat paraméterezhető módon a személyügyi szoftverben is beállítható, verhetetlen hatékonysággal lesz képes támogatni a folyamatokat.
    A HRmaster szoftver Home office modulja ezen az elven működik és biztosítja a sikeres és gördülékeny távmunka-menedzsmentet.
  4. A nyilatkozatok kitöltése is digitalizálható
    A pandémia idején otthon tartózkodó munkavállalók körében végzett éveleji vagy a belépők számára belépéskor szükséges nyilatkoztatások komoly fejtörést jelentettek. Nyomtatás, aláírás, szkennelés… Az ilyen ötletek hamar megbuktak.
    A HRmaster szoftverben azonban lehetségessé vált a digitális nyilatkoztatás a munkavállalók és a jelöltek számára is, ami pofonegyszerűvé tette az egész folyamatot. Hihetetlen módon sikerült csökkenteni a nyilatkoztatás idejét és növelni a kitöltési hajlandóságot.
  5. A vállalati kommunikáció is a 21. századba léphet
    A hirdetőtáblák és a körlevelek, valamint a néha személyesen tartott tájékoztatók sokáig kielégítőnek tűntek a vállalati belső kommunikáció eszköztárában. Ezek alkalmazhatóságát azonban az otthoni munkavégzés nagyban csorbította vagy akár meg is akadályozta.
    A HRmaster Kommunikációs modulja azonban olyan távlatokat nyitott, ami egyaránt képes támogatni a vállalatok belső kommunikációját a munkavállalói felé és kifelé, a jelöltjei irányába is. A közösségi médiát idéző működés, a felhasználói élmény és az izgalmas keretek azonban fontos köldökzsinórt jelentenek az otthon dolgozó vagy más telephelyen ülő kollégák felé is. Bolla Katalin cikke a HRmaster Magazin 2. számában pont arra mutatott remek esettanulmányt, hogy milyen eredményesen mozgathatók meg a kollégák, motiválhatók a közös aktivitásra és tehetők elkötelezetté a digitális platformon keresztül. A kreativitás és technológia találkozása szó szerint csodákat képes teremteni.

Ügyfeleink mondták

  • HRmaster
    „Az átlátható jelöltadatbázis és a könnyen kezelhető felület nagyban leegyszerűsítette a toborzás menetét. Most már egyetlen kattintással látható, hogy hol tartunk a folyamatban. Mióta a HRmastert használjuk, könnyebben tudjuk követni a toborzást-kiválasztást az egész cégcsoportnál, valamint a részletes szűrők segítségével a korábban érdeklődő jelöltek közül is könnyedén tudunk válogatni.”

    N. Henrietta | Duna Aszfalt Kft.
  • HR szoftver
    „A HRmaster saját igényeinknek és elvárásainknak megfelelő, innovatív program, egy igazán rugalmasan fejleszthető rendszer. Nagy segítség, hogy minden nyomon követhető és visszakereshető benne. A felület felhasználóbarát, könnyen kezelhető. Az önkiszolgáló megoldások rengeteg terhet levesznek a HR-esek válláról, így több idejük jut más, stratégiailag fontos feladatokra. Csak ajánlani tudom.”

    | Nemzetközi energetikai cég
  • Teljesítményértékelés.
    „Az Evolution Consultinggal 2017 áprilisa óta dolgozunk együtt, azóta a központi Adatközpont modul mellett a TÉR modul bevezetése előtt állunk. Mivel 14 cégből álló országos cégcsoportunkban »management report« célokra használjuk a szoftvert, szinte teljesen személyre kellett szabni. Ebben az Evolutiontől minden támogatást megkaptunk. Egy ekkora méretű cégcsoport esetében nélkülözhetetlen ez a szolgáltatási színvonal.”

    T. Zsófia | Euromedic
  • HR-megoldások egyetlen szoftverrel
    „Nagyon pozitívak a tapasztalataink, mert célorientáltan és gyorsan dolgoztok, miközben jól és egyértelműen kommunikáltok, így könnyen megértjük egymást. Profi megoldásokkal segítitek a fejlődésünket a HR és a gyártás területén egyaránt, legyen szó teljesítményértékelési rendszer bevezetéséről, képzések szervezéséről vagy szoftverfejlesztésről. Örömmel dolgozunk veletek a továbbiakban is.”

    E. Eszter | Bekomold Kft.
  • Az Evolution Consulting Kft. 2007-ben alakult azzal a céllal, hogy a humánerőforrás-szoftverek terén innovatív megoldásokkal lépjen piacra
    „Olyan terméket kerestünk, amely személyre szabható és bővíthető, valamint az alapvető munkajogi elvárásoknak megfelel. A HRmaster ezeket az igényeket minden tekintetben kielégíti. A felhasználóbarát rendszer, a különböző szerepkörök és jogosultságok 3000 dolgozó munkáját teszik egyszerűbbé és átláthatóbbá, az innovatív megoldások pedig elősegítik a szoftver folyamatos megújulását.”

    V. Viktória | Budapest Bank Zrt.
  •  HRmaster szoftver fejlesztése során a hatékonyság és a rugalmasság mellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a lehető legbiztonságosabb alkalmazást hozzuk létre.
    „Időt és energiát takarítottunk meg a rendszer bevezetésével: jelentősen gyorsabb és könnyebb lett az adminisztráció, a munkaügyi papírok elkészítése, a bér- és erőforrás-tervezés, továbbá a szabadságok nyomon követése. Ezek mellett a riportoló modulnak köszönhetően búcsút inthettünk a korábbi Excel-tábláknak, és pár kattintással hasznos, megbízható adatokhoz jutunk például a HR-kontrolling és a fluktuáció témáját illetően.”

    Sz. Dóra | ingatlan.com Zrt.
  • A HRmaster egy olyan moduláris felépítésű szoftver, amely 18 összetevő segítségével támogatja a szervezet munkafolyamatait.
    „A HRmaster egyszerű, átlátható, funkcionalitását tekintve könnyen adaptálható volt a saját folyamatainkba. Azért ajánlom a szoftvert, mert személyre szabható, a fejlesztői csapatnak rugalmas a hozzáállása, továbbá egy magyar fejlesztésről beszélünk, amely elérhető közelségbe hozza a létrehozóit, akik nyitottak az új ötletek megvalósítására.”

    V. Albert | HSA Kft.

    Szeretne megismerkedni a HRmaster szoftverrel?

    Vegye fel velünk a kapcsolatot! Munkatársunk az alábbi űrlapon megadott elérhetőségein keresi fel önt.
    Evolution Consulting Kft.
    • 3515 Miskolc
      Egyetemváros AFKI, 2.emelet
    • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

    HRmaster
    Kövess minket:

    HRmaster | Süti tájékoztató

    A honlappal kapcsolatos felhasználói élmény fokozásának érdekében, az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak alapján, honlapunkon sütiket alkalmazunk.